Serwery teleinformatyczne HiPath 3700 to urządzenia w wykonaniu 19”, przeznaczone do zastosowania w sieciach strukturalnych, wykorzystujących protokoły IP oraz standaryzowane protokoły telekomunikacyjne analogowe i cyfrowe ISDN (EDSS1) do transmisji danych i mowy. Urządzenia dedykowane są małym i średnim przedsiębiorstwom dysponującym siecią strukturalną LAN. Serwer obsługują do 120 kanałów łączy cyfrowych ISDN z interfejsem BRA (S0)/ PRA (S2), 500 abonentów telefonii przewodowej, wykorzystującej aparaty cyfrowe optiPoint 500, standardowe aparaty analogowe oraz 250 urządzeń telefonii bezprzewodowej pracującej w standardzie DECT. Najważniejszą zaletą tego rozwiązania jest tzw. IP trunking, czyli możliwość sieciowania systemów za pomocą protokołów Cornet N oraz Qsig przez komutację pakietów. Pozwala to zwiększyć liczbę abonentów do 1000, poważnie ograniczyć koszty związane z transmisją mowy i danych pomiędzy siedzibami firmy.
Wszystkie systemy z rodziny HiPath 3000 mogą być programowane i utrzymywane centralnie za pomocą narzędzi serwisowych z wykorzystaniem sieci IP (Line Modul Interfejs 10 Mbit/s z protokołem TCP/IP), ISDN (zintegrowany modem cyfrowy) lub analogowej (zintegrowany modem analogowy). Urządzenia mogą zostać doposażone w karty rutera i bramy HG 1500 z interfejsami typu Ethernet 10/100 MBit/s. Umożliwiają one realizację usług telefonii IP, obsługi do 500 aplikacji telefonii VoIP optiClient 130. Klienci sieci LAN, użytkownicy aparatów systemowych i analogowych, a także agenci firmowego centrum informacyjnego mogą korzystać z funkcjonalności zintegrowanego systemu rozdziału połączeń ACD (Automatic Call Distribution) przekazywania wiadomości (Unified Messaging) i usług Call Center HiPath ProCenter Office oraz rozwiązań jedno- i wielostanowiskowych CTI.
HiPath 3700
FUNKCJE STANDARDOWE:
Stanowisko końcowe, awizo.
Pukanie,rozmowa oczekująca.
Przekazywanie połączeń.
Języki wyświetlacza (ustalany indywidualnie).
Konferencja (wewnętrzna / zewnetrzna).
Zajęcie linii (automatyczne).
Muzyka podczas oczekiwania, zewnętrzne lub wewnętrzne źródło muzyki (opcja).
Tryb pracy dziennej / nocnej.
Parkowanie.
Oddzwanianie w przypadku zajętej linii lub braku odebrania (automatycznie).
Porównanie urządzeń systemu HiPath 3000
Dane techniczne
Konfiguracja
HiPath 3300 szafa 19”
HiPath 3350 ścienna
HiPath 3500 szafa 19′
HiPath 3550 ścienna
HiPath 3700 szafa 19”
HiPath 3750 stojąca
HiPath 3800 szafa 19′
max.liczba abonentów analogowych a/b
20
36
66
108
250
250
384
max.liczba abonentów cyfrowych upo/e
24
24
48
72
116
116
384
urzytkownicy IP
96
96
192
192
250
250
500
max.liczba urzytkowników HiPath Cordless
16
16
32
65
250
250
250
max.liczba stacji bazowych HiPath Cordless Office
3
3
7
16
64
646
64
max.liczba abonentów wewnętrznych
44
60
max. 84
max. 158
max. 250
max.250
max.500
lista osób dzwoniącychFUNKCJE PODSTAWOWE:
W telefonach systemowych z wyświetlaczem zapisywane są połączenia nieodebrane, o ile otrzymują identyfikację numeru rozmówcy (ISDN).
funkcja „nie przeszkadzać” Uczestnik może zablokować ruch przychodzący. Dzwoniący słyszą wtedy sygnał zajęcia linii. W przypadku osób upoważnionych (centrala) ochrona ta może zostać przerwana.
przejmowanie połączeń Połączenia mogą być przejmowane w ramach określonej grupy lub przez innych uprawnionych użytkowników spoza grupy.
„włączanie na trzeciego” Uprawnieni użytkownicy mogą włączać się bezpośrednio do prowadzonej rozmowy.
klasy uprawnień Każdemu uczestnikowi korzystającemu z centrali abonenckiej można przypisywać różne rodzaje upoważnień abonenckich.
Można wyróżnić następujące poziomy uprawnienia:
– pełny dostęp abonencki,
– ograniczony dostęp do funkcji wyjścia do miasta,
– brak dostępu wyjścia do miasta.
zapowiedziPoprzez telefony systemowe lub interkom (np. w pokoju przyjęć).
rejestrowanie kosztów połączeń Dla każdego urządzenia końcowego lub każdej linii abonenckiej.
W liniach bez impulsów taryfikacyjnych następuje wyświetlenie czasu trwania połączenia.
wywołanie grupowe Umożliwia uprawnionym użytkownikom rozsyłanie komunikatów do maks. 150 grup zawierających maksymalnie do 20 uczestników. Poszczególni uczestnicy mają możliwość chwilowego odłączania się od grupy.
przyciski liniowe (MULAP) Za pomocą przycisków liniowych można tworzyć następujące konfiguracje:
– zespoły,
– funkcje szefa/sekretarki,
– komfortowy aparat przenośny.
Gigaset dostępny równolegle pod jednym numerem z telefonem optiPoint 500 (tylko w połączeniu z systemem HiPath Cordless EM).
wewnętrzna książka telefoniczna Numery wewnętrzne są zapamiętywane wraz z kojarzonymi z nimi nazwami. W telefonach systemowych można przeszukiwać te same numery i wybierać bezpośrednio z listy.
wybieranie skrócone W każdym telefonie można zapamiętać do 10 numerów końcowych, a w systemie do 1000.
przełączanie Pomiędzy dwoma istniejącymi połączeniami (funkcja maklerska).
teksty wiadomości Za pośrednictwem wyświetlacza uczestnikom grupy można przesłać wstępnie zdefiniowane krótkie teksty (np. „wizyta gościa” lub teksty redagowane samodzielnie (dotyczy tylko aparatów optiPoint 500 memory).
komunikaty tekstowe przesyłane do aparatu Cordless EM Między aparatami systemowymi Cordless EM można przesłać predefiniowane informacje tekstowe.w razie nieobecności można pozostawić odpowiednie komunikaty (np. „Wracam o godz. …”).
w razie nieobecności
Można pozostawić odpowiednie komunikaty (np. „Wracam o godz. …”).
identyfikator projektu Wprowadzając odpowiedni identyfikator projektu (maksymalnie do 11 znaków), można również podczas rozmowy przypisywać koszty połączeń telefonicznych odpowiednim projektom.
ukrycie numeru Dzwoniący może blokować wyświetlanie swojego numeru przy połączeniach ISDN.
sygnalizacja połączenia Różna dla połączeń wewnętrznych, zewnętrznych, powtórnych i zwrotnych.
dzwonienie równoczesne Wywołanie może być równocześnie sygnalizowane na wielu telefonach.
funkcja domofonu i otwieranie drzwi Dla telefonu przy wejściu i funkcji otwierania drzwi.
powtórne wybieranie numeru (Rozszerzone) trzech ostatnio wybieranych numerów.