Zintegrowane, wewnętrzne karty GSM przeznaczone są do central cyfrowych Micra, Sigma i Optima. Dzięki nim dzwoniąc z dowolnego stacjonarnego aparatu w firmie na numery komórkowe rozmawiasz po niższym koszcie – tak samo, jak dzwoniąc z komórki.
Ponadto, jeśli karta SIM zastosowana w centrali będzie w tej samej grupie biznesowej co telefony komórkowe pracowników firmy – wszyscy abonenci stacjonarni firmy będą rozmawiać w ramach tej grupy, czyli za darmo lub znacznie taniej.
Podobnie, jeśli z kolei wiele połączeń wykonywanych jest z telefonów komórkowych pracowników w terenie na telefony stacjonarne w firmie, oszczędność może przynieść wykorzystanie karty GSM w ruchu przychodzącym. Firmowa karta GSM będzie traktowana jak każdy inny telefon z grupy biznesowej, a połączenia z telefonów komórkowych do firmy również będą rozliczane według stawek obowiązujących w ramach grupy.
Czym różni się wewnętrzna karta GSM od zewnętrznej bramki? Podstawowe różnice, a jednocześnie zalety karty GSM to:
Zewnętrzne bramki GSM polecamy do pozostałych central Platan, do których nie stosuje się kart GSM.
SMS zawiera numer fabryczny centrali, z której pochodzi informacja. SMS serwisowe mogą być wysyłane nie tylko na telefony komórkowe, ale również do zdefiniowanych Klientów programu Platan CTI.
W ten sposób instalator opiekujący się centralą otrzymuje natychmiast wiadomość o tym, że dana centrala została zrestartowana lub są jakieś problemy na łączach albo z urządzeniami podłączonymi do centrali. Z kolei właściciel lub uprawniona osoba mogą otrzymywać sms’y z informacją o tym, że coś dzieje się w budynku (sygnał alarmowy) albo że w ramach danej karty skończył się limit darmowych minut.
Bramki GSM można zastosować do każdego typu centrali Platan, jednak w przypadku central cyfrowych Micra, Sigma i Optima polecamy lepsze rozwiązanie w postaci zintegrowanej wewnętrznej karty Platan GSM. Zasada działania bramki zewnętrznej jest podobna, pozostaje ono jednak zawsze niezależnym urządzeniem podłączanym do centrali, a nie w pełni zintegrowanym elementem jej wyposażenia wewnętrznego.
Rolę wielokanałowej zewnętrznej bramki GSM do większych central może również pełnić sama centrala Micra.
W celu obniżenia kosztów połączeń, ruch wychodzący do sieci operatorów komórkowych może być kierowany przez centralę do bramki GSM. Dzięki karcie SIM znajdującej się w bramce połączenie będzie rozliczane tak, jakby odbyło się pomiędzy dwoma telefonami komórkowymi. Takie rozwiązanie znacznie obniża koszty rozmów telefonicznych, zwłaszcza w firmach, które generują dużą liczbę połączeń do sieci komórkowych.
W centralach, które oferują funkcję wyboru najtańszej drogi połączeniowej LCR, kierowanie ruchu do bramki GSM odbywa się w centrali automatycznie, bez konieczności wybierania przez abonenta dodatkowego prefiksu dostępowego.
Kierowanie ruchu z centrali PLATAN do sieci stacjonarnych i komórkowych
Operatorzy komórkowi oferują firmom pakiety, w których tańsze są połączenia między komórkami w ramach jednej grupy biznesowej. W takim wypadku, gdy wiele połączeń wykonywanych jest z telefonów komórkowych pracowników w terenie na telefony stacjonarne w firmie, oszczędność może przynieść wykorzystanie bramki GSM w ruchu przychodzącym. Będzie ona wówczas traktowana jak każdy inny telefon z grupy biznesowej, a połączenia rozliczane według stawek obowiązujących w ramach grupy.
Spośród zewnętrznych bramek GSM oferujemy bramkę Ateus EasyGate. Urządzenie podłącza się do analogowego wyposażenia jednej linii miejskiej w centrali.
Bramka Ateus EasyGate oferuje m.in.:
Dodatkowe możliwości bramki: