Centrale telefoniczne

VoIP

VoIP

Telekomunikacja wykorzystująca technologię VoIP (Voice over Internet Protocol) czyli komutację pakietową, zwana jest potocznie telefonią internetową. Przynosi duże oszczędności w kosztach przeprowadzanych rozmów, dodatkowe możliwości zdalnego łączenia różnych oddziałów i budynków firmy oraz pracowników pracujących w domu. Stosunkowo niewielkim nakładem środków pozwala też na znaczne zwiększenie pojemności centrali telefonicznej i obsługę dodatkowych telefonów.

Zastosowanie VoIP’a w firmach

W firmach VoIP stał się dziś kolejnym równoprawnym medium transmisji wykorzystywanym w nowoczesnej telekomunikacji obok telefonii analogowej, cyfrowej (ISDN) czy komórkowej (GSM). VoIP jest na tyle atrakcyjny, że mimo czasem gorszej jakości połączeń niż w telefonii tradycyjnej, wiele firm zainteresowanych jest uzupełnieniem firmowych systemów komunikacji o telefonię internetową. Czynią to na kilka sposobów poprzez stosowanie:

  • samych komunikatorów internetowych (np. Skype)
  • zewnętrznych bramek VoIP podłączanych do tradycyjnych central abonenckich
  • nowoczesnych central telefonicznych integrujących tradycyjne technologie telekomunikacyjne z VoIP. Wśród central z VoIP mamy do dyspozycji tzw. Pure IP (oparte na komutacji pakietów IP) oraz rozwiązanie mieszane – centrale cyfrowe ze zintegrowanymi kartami VoIP

 

voip (1)


 

VoIP – jak to działa?

W centralach Platan VoIP jest wykorzystywany na wiele sposobów. Można na przykład:

  • podłączyć same aparaty VoIP’owe (abonenci SIP), aby w ten sposób zwiększyć liczbę abonentów wewnętrznych centrali – bez konieczności korzystania z usług operatorów VoIP
  • kierować cały ruch wychodzący do sieci operatorów VoIP (linie miejskie VoIP) w celu minimalizowania kosztów połączeń
  • używać bezprzewodowych aparatów systemu IP DECT
  • logować do centrali pracowników pracujących zdalnie (przez telefony IP lub softphone’y)
  • korzystać z telefonów komórkowych z funkcją WiFi

 

abonencivoip

 

  • połączyć kilka central (sieciowanie po VoIP) – umieszczone albo w sąsiednich budynkach albo np. w siedzibie i oddziale firmy, zapewniając wspólną numerację

sieciowanievoip

 

 

 

Centrala Platan z VoIP – zalety

PLATAN oferuje zintegrowane karty VoIP do całej gamy central cyfrowych o pojemności od paru do ponad 400 portów. Są to centrale Micra, Sigma, Optima i Delta.

  • podwójna korzyść – jakość centrali cyfrowej i zalety technologii VoIP
  • łatwość obsługi – prostsza w obsłudze niż zewnętrzne bramki VoIP – rozmowy bez wybierania dodatkowych prefiksów, z dowolnego aparatu
  • oszczędność – tania komunikacja i niskie koszty wdrożenia, stosowanie dowolnego typu aparatów
  • swoboda wyboru – dostępność usług wielu operatorów tradycyjnych oraz nawet 30 operatorów VoIP
    zawsze w kontakcie – idealne dla oddziałów i pracowników zdalnych, możliwość tworzenia rozproszonej struktury łączności w oparciu o VoIP, możliwość podłączenia nawet 128 telefonów SIP

 

Parametry techniczne kart Platan VoIP

Karta Platan VoIP dla central Micra, Sigma, Optima i Delta:

do 128 portów VoIP* konfigurowanych jako miejskie lub wewnętrzne (w tym do 30 linii miejskich)

  • protokoły VoIP: SIP, IAX2
  • kodeki: G.711 uLaw, G.711 aLaw, ADPCM, G.726, GSM
  • logowanie do 30 operatorów VoIP z możliwością odbywania wielu rozmów jednocześnie
  • 2 gniazda ethernet (WAN i LAN)**
  • wbudowany router

* w centrali Delta do 32 portów VoIP
** w centrali Delta tylko gniazdo LAN

konfiguracjaplatanvoip
Abonenci VoIP mogą korzystać ze wszystkich funkcji centrali tak, jak inni abonenci (w tym z możliwości nagrywania rozmów i ich odsłuchiwania w programie Platan CTI). Abonenci VoIP mają również dostęp do poczty głosowej, mogą ją odsłuchiwać zarówno z aparatów IP, jak i programu Platan CTI.

Program Platan CTI może być także wykorzystywany jako wirtualny telefon – softphone. Możemy się na niego przełączyć jednym przyciskiem. Do wykonywania połączeń wystarczą wówczas tylko słuchawki z mikrofonem. Pod przyciskami skróconymi można dla ułatwienia zapisać najczęściej stosowane numery.

 

ctivoip

Współpracujący operatorzy VoIP

Przetestowaliśmy poprawność połączeń z kilkunastoma najpopularniejszymi operatorami VoIP (kolejność alfabetyczna):

  • easyCALL
  • Easytel
  • ESIPTEL
  • FabiPhone
  • FreecoNet
  • HaloNet
  • HopIn
  • iFON
  • IPCall
  • Newfon
  • SipMax
  • Tlenofon

Wymagania sprzętowe

  • centrala Prima – zintegrowany VoIP – każda
  • centrala Micra, Sigma i Optima od ver. 3.00.xx (128 portów IP od ver. 4.00.xx)
  • centrala Delta – od ver. 2.20.xx
  • Platan CTI – od ver. 2.00.xx (softphone)
|
Formularz
kontaktowy

INFORMACJE KONTAKTOWE

UL. GRZEGÓRZECKA 69, 31-559 KRAKÓW

BIURO OBSŁUGI KLIENTA

E-MAIL.: BIURO@CENTRALCOM.PL
TEL.: 12-294-19-31 / 12-379-39-01
FAX: 12-294-19-31
KOM.: 501-48-31-89

SERWIS CENTRAL TELEFONICZNYCH

E-MAIL.: SERWIS@CENTRALCOM.PL
TEL.: 12-294-19-31 / 12-379-39-01
KOM.: 501-48-31-89

SERWIS

E-MAIL.: SERWIS@CENTRALCOM.PL
TEL.: 12-294-19-31 / 12-379-39-01
KOM.: 501-48-31-89